Co děláme jinak
Komunita
Gymnázium dr. A. Hrdličky je státní škola zřizovaná Krajským úřadem Vysočina.
Naše škola patří k těm menším gymnáziím v kraji a díky tomu se nám daří vytvářet školní komunitu, v níž se studenti i učitelé a zaměstnanci školy vzájemně znají a podporují. Celkový počet žáků ve 12 třídách se pohybuje mezi 320 až 350, věkově vyvážený sbor tvoří 30 pedagogů, z nichž jedna třetina jsou muži. Atmosféru školy spoluvytváří aktivní studentský parlament.
Důležitá je pro nás spolupráce s rodiči. Kromě pravidelných konzultačních dnů nabízíme možnost individuálních konzultací v průběhu školního roku.
Velmi si ceníme zapojení celých rodin do výměnných pobytů a jejich ochoty hostit zahraniční studenty.
Rádi také zůstáváme v kontaktu s našimi absolventy.
Škola podporuje aktivní provázání studentů se svým okolím a s českou společností. Naši studenti pomáhají na akcích pro seniory, seznamují se s prací vedení města, zapojují se do veřejné sbírky Srdíčkový den nebo happeningu Fairtraid, pořádají charitativní Halloweenský trh, navštěvují kulturní akce, organizují studentské volby, …
Výsledky
O kvalitě školy nejlépe vypovídají její výsledky. Dlouhodobě dosahujeme vysoké úspěšnosti žáků ve státní i profilové části maturitních zkoušek, naši absolventi úspěšně studují na vysokých školách.
Těší nás výkony našich studentů v odborných soutěžích a olympiádách. Z poslední doby uveďme například účast Marka Rolla jako chemika českého týmu na European Olympiad of Experimental Science (výsledky ve stříbrném pásmu), což mu spolu s dalšími úspěchy přineslo ocenění Talent Vysočiny 2025 a Cena hejtmana Vysočiny 2025.
Nové trendy
Snažíme se pružně reagovat na současné trendy ve vzdělávání a využíváme podporu z dotačních programů ESF, MŠMT, Fondu Vysočiny i Města Humpolec. Hodně prostředků vkládáme do moderních informačních technologií, ve škole jsou například tři virtualizované učebny výpočetní techniky a jazyková laboratoř.
Poznání a spolupráce
Atmosféra poznání a spolupráce je pro nás velmi důležitá. Jsme zapojeni do nejrůznějších projektů českých i mezinárodních, uveďme například Síť škol Paměti národa, Elixír do škol, Mezinárodní cenu vévody z Edinburku, Modelové zasedání OSN. Úspěšně se rozvíjejí také výměnné pobyty s francouzskými studenty.
Prostředí
Budova školy leží nedaleko centra města, v klidné zóně bez velkého dopravního ruchu, v bezprostředním dosahu autobusových a vlakových spojů. Škola má vlastní tělocvičnu a venkovní hřiště s umělou trávou. Školní prostředí je kreativní a podnětné, studenti ho spoluvytvářejí výtvarnými pracemi a také svými návrhy v rámci participativního rozpočtování. Ve škole je řada odpočinkových míst, k dispozici je bufet.



22. ledna zhlédli žáci nižších ročníků hru 






Společnost Post bellum si pro naše studenty připravila workshop, díky našemu zapojení do soutěže Příběhy našich sousedů. Pomocí metod dramatické výchovy a zážitkové pedagogiky nabídla studentům 4.0 pohled na rok 1968 očima postav žijících v jednom činžovním domě. A jaké byly ohlasy našich studentů?
























